Allergisk reaktion

.
 
Jag har aldrig varit allergisk eller reagerat på nånting under mitt liv. Eller tja, om man inte räknar med sånadär små reaktioner på huden t.ex. MEN, idag fick jag va med om en ganska ordentlig allergi reaktion.
 
Jag var hos min frisör och skulle bleka/färga håret igen, med samma färg jag använt förut. När vi hade i blekningsmedlet i håret började jag få enormt varmt om mitt ansikte. Tänkte bara först att jag hade varmt och inge mera en så. Men efter en stund kändes det som ett varmt tryck i ansiktet och den spred sig neråt på kroppen och började klia på vissa ställ.
När vi märkte det så tvättade vi bort färgen snabbt och jag ringde hvc och fick sen åka till Jouren.
När jag var där hade rödheten lugnat sig lite grann på kroppen. Fick allergimedecin och blev sjukskriven för denna dag. Var där också ett par timmar för att vara på den säkra sidan ifall det skulle komma några fler reaktioner. Det kom det inte så fick sen åka hem via apoteket efter mera allergimedecin.
Som tur fick jag inte tungt med andningen eller något värre. Är fortfarande lite röd om magen och känner ennu av lite varmhet i ansiktet, känns lite som feber faktiskt.
 
Nu ska jag bara vila och så får vi hoppas på en bättre dag imorgon! :)
 
 
Elin

Du som färgar så mycket kanske borde prova naturliga hårfärger, mycket bättre för kropp och knopp! :)