Rökning

Har suttit och funderat och funderat att vad jag ska blogga om för vill uppdatera bloggen för er!
Det jag nu kom att tänka på är rökning. Många har vi rökt eller röker, provat eller "heltidsrökt", bra om du inte har endera!
 
Jag själv har rökt i ca 6 år. Nu har jag varit orökt i ca 4-5 månader(känns såå mycket mera) och är inte alls snål! Ända gången jag kanske blir snål är om jag är full för då kan jag erkänna att det är gott med en cigg men inte annars! Jag blir inte snål om nån röker framför mig, jag tycker bara det luktar illa. Behöver ingen cigg efter kaffe, förut var det ett måste, förstår inte haha.
 
Jag slutade röka en gång förut för att min dåvarande pojkvän ville det. Jag var orökt i 2 månader men så ville jag röka igen, fast det inte ens var gott kommer jag ihåg. Började röka bara mer och mer då igen. Nu när jag slutade var det för att min kropp inte klarade av det mera, kändes det som åtm, och förstås för att jag ville! Jag orkade och ville inte röka mera. Det kändes onödigt och det kändes som att det bara var en ovana och att jag inte behöver det längre, och det behöver jag heller inte.
 
Nu mår jag SÅ mycket bättre och är så glad att jag slutat!
 
Om du vill sluta så måste du verkligen vilja det själv! Då är det hur lätt som hälst!