Lucka 23 - För 10 år sen

*
Exakt 10 år sen fick jag världens bästa julklapp, En liten liten lurvig ljus beige chihuahua. <3
Jag satt bara och kollade tv på kvällen och mamma och pappa var borta. Pappa kom hem med en låda som hade paketpapper över, tänkte att det var julklappar i den så vågade inte kolla vad som fanns i den. Han sa också ingenting om lådan.
 
Mamma kom sen hem och undrade samma sak vad det var för låda men gjorde inte mera än så. Efter en stund började jag och mamma prata om lådan och hon sa att nu kollar hon vad det finns i den. Jag kollade tibax mot tvn men snabbt tillbaka när jag hörde mamma säga "eeeeeiiiii mikä täällä on" med en mycket iivrig röst. Jag bokstavligen hoppade upp ur soffan och såg en liten liten lurvig ljus beige chihuahua sitta där och skaka! Han hade suttit där helt tyst, säkert skräckslagen i en timme åtm. Jag fick tårar i ögonen och var så full av glädje. Hela familjen satte oss på gålvet och den lilla lurviga killen började nästan direkt vifta på sin lillalilla svans. Fast inte pappa sa nånting viste jag att han var min, min lilla söta chihuahua kille och han fick namnet Pico.
 
Tyvärr har jag ingen bild av Pico som riktigt riktigt liten men här är några från hans år.